VÝCHODOČESKÉ DIVADLO PARDUBICE

MŮJ ÚČET
28. únor 2016

Premiérové momentky

Od 27. února máme opět na repertoáru vrcholné dílo Josefa Topola Konec masopustu, jemuž současnou podobu vtiskl režisér Břetislav Rychlík. Pardubické uvedení z roku 1963 bylo velmi ceněné kritikou i samotným autorem, naši novou verzi už autor bohužel neuvidí, ale recenzentů z celé republiky se na premiéře sešlo nespočet a jejich bezprostřední ohlasy byly znovu kladné. Slovy chvály nešetřily ani další osobnosti politického a kulturního života, které si premiéru také nenechaly ujít. Sice ve foyer hrála cimbálovka z Kyjova, ale v divadle to spíš připomínalo premiérový rej v některém z významných pražských divadel. Pardubice byly svědkem divadelní události, která jednoznačně přesáhla hranice našeho regionu!

Nyní můžete nasát slavnostní premiérovou atmosféru alespoň z nabízených fotografií, které přijměte i jako pozvánku na některou z repríz naší nové inscenace Konce masopustu. Těšíme se na vás!
Radek Smetana

Premiéru předznamenala vernisáž výstavy grafik Dalibora Borovce, otce herce Petra Borovce, foto Jiří Sejkora
První gratulace a poděkování režiséra Břetislava Rychlíka patřila už na děkovačce Zdeně Bittlové, foto Jiří Sejkora
Zasloužené ovace si s kolegy vychutnávali Martin Mejzlík, Jana Ondrušková, Petr Borovec i Břetislav Rychlík, foto Jiří Sejkora
Radost po premiéře neskrývali hudební skladatel Petr Hromádka ani režisér Břetislav Rychlík, foto Jiří Sejkora
Premiéru Konce masopustu si nenechal ujít ani spisovatel a dramatik Pavel Kohout, jehož názor samozřejmě zajímal šéfredaktora pardubické redakce Deníku, mediálního partnera VČD, foto Jiří Sejkora
Martin Mejzlík si popremiérové veselí užíval ve společnosti své ženy Martiny (inspicientky VČD) a našich krejčových Jany Kosejkové a Jaroslavy Krejčové, foto Jiří Sejkora
Momentka z foyer s Láďou Špinerem, Petrou Janečkovou, herečkou Divadla v Dlouhé, pardubickou rodačkou Klárou Sedláčkovou-Oltovou a Pepou Pejchalem, foto Jiří Sejkora
Místopředsedkyně Senátu Miluše Horská si na společenském setkání ve foyer povídala se Zdeňkem Rumpíkem a jeho paní, foto Jiří Sejkora
Do Pardubic zavítali také herečka Národního divadla Eva Salzmannová a její muž, novinář a dramatik Karel Steigerwald, foto Jiří Sejkora
Popremiérové setkání Vlastimila Harapese s dramaturgem Zdeňkem Janálem a choreografkou Hanou Achilles, foto Jiří Sejkora
Nejen před představením, ale i po něm zpříjemňovala uvolněnou atmosféru kyjovská cimbálovka, foto Jiří Sejkora
Zdeněk Rumpík s Janou Ondruškovou neodolali rytmům cimbálovky a pořádně to roztočili..., foto Jiří Sejkora
Autorka nádherných kostýmů Eva Jiřikovská s dramaturgem Zdeňkem Janálem, foto Jiří Sejkora
Mezi premiérovými hosty byla také právnička a senátorka Eliška Wagnerová, foto Jiří Sejkora
Naše zpracování Konce masopustu zhlédla také Topolova spolužačka z DAMU, dramaturgyně Brigita Hertlová, foto Jiří Sejkora
Režisérova manželka Monika Rychlíková, rovněž režisérka, v rozhovoru s novinářem Jiřím Peňásem a Eliškou Wagnerovou, foto Jiří Sejkora
Pepu Lásku na premiéře podporovaly přítelkyně Eliška Dohnalová, herečka příbramského divadla, a jeho maminka, foto Jiří Sejkora
Popremiérová oslava se postupně přenesla do divadelního klubu, kde nechyběli Lída Mecerodová, Lexa Postler ani Jana Ondrušková, foto Jiří Sejkora
Z foyer se do suterénního divadelního klubu přestěhovala i cimbálovka, takže i zde se pak zpívalo a tančilo..., foto Jiří Sejkora
V divadelním klubu se také sešli režisérka Andrea Sedláčková, Jiří Peňás a Karel Steigerwald, foto Jiří Sejkora
Nedělní premiéru navštívil Karel Schwarzenberg, jehož v Pardubicích přivítal ekonomický náměstek divadla Bohumil Kos, foto Jiří Sejkora
Po představení si Karel Schwarzenberg rád poseděl v divadelním klubu s režisérem Břetislavem Rychlíkem, foto Jiří Sejkora